הפקולטה למדעי המחשב בטכניון חוגגת יובל

1969 הייתה שנה חשובה בהיסטוריה של הטכניון – באותה שנה הוקמה המחלקה למדעי המחשב. שלוש שנים לאחר מכן, ב-1972, סיים המחזור הראשון את לימודיו בפקולטה, עם שישה סטודנטים וארבע סטודנטיות. לאחרונה, חמישים שנה מאז הקמתה, סיימו 300 בוגרים את לימודיהם בפקולטה (מחזור תשע”ט).

1.בוגר הפקולטה ד"ר ערן אדן, שותף, מייסד ומנכ"ל MEMED בהרצאה "מהמטבח של סבתא עד מיטת החולה – הסיפור של MeMed.”

בוגר הפקולטה ד”ר ערן אדן, שותף, מייסד ומנכ”ל MEMED בהרצאה “מהמטבח של סבתא עד מיטת החולה – הסיפור של MeMed.”

בחמישים שנות קיומה של הפקולטה התרחב המחקר והעמיק, וחברי הסגל בפקולטה חתומים על המצאות, פיתוחים ומחקרים פורצי דרך. אלה כמה מהבולטים שבהם: אלגוריתם למפל-זיו, שפורסם ב-1977 על ידי פרופ’-מחקר יעקב זיו ופרופ’ אברהם למפל  ושימש בסיס לטכנולוגיות דחיסה חיוניות ZIP; פיתוח לשיפור מצלמות תלת-ממד שפיתח פרופ’ רון קימל ונמכר לאינטל; ופריצות לרשת הסלולר GSM בהובלת פרופ’ אלי ביהם.

 

לחגיגות יום ההולדת ה-50 שערכה הפקולטה אתמול (ג’) הגיעו אלפי סטודנטים, חברי סגל, עובדים ובוגרים עם בני משפחותיהם. הם נהנו מאירוע חוויתי של  מדע וטכנולוגיה לכל המשפחה, שכלל סדנאות והפעלות לילדים ולמבוגרים והרצאות מדעיות במתכונת “מדע על הבר”. את הקהל הרב בירכו בוגרי הפקולטה לדורותיה: ד”ר יואל מארק, סגנית נשיא באמזון העולמית; ד”ר ערן אדן, שותף, מייסד ומנכ”ל MEMED; קרין אייבשיץ-סגל, מנכ”לית מרכזי הפיתוח של אינטל בישראל, ד”ר קירה רדינסקי, שותפה ומייסדת ויו”ר Diagnostic Robotics, ועודד כהן, מנהל מרכז המחקר של IBM.

 

“ביובל שנים בנינו כאן בית לתפארת,” אמר דיקן הפקולטה פרופ’ דן גייגר. “הפקולטה היא עמוד השדרה של תעשיית ההייטק הישראלית ובוגריה משמשים בעמדות מפתח במשק הישראלי. מדעי המחשב הוא תחום הנוגע יותר ויותר בכל תחומי החיים. מדע שמספק אתגרים ומנפיק הצלחות בקצב מסחרר: בינה מלאכותית, למידת מכונה, סייבר, שיפור מתמיד ביכולות לארגן נתונים, להשתמש בהם בדרכים יצירתיות, ולהגן עליהם. בארבע השנים האחרונות חלה עלייה של 50% במספר בוגרי התואר הראשון במדעי המחשב ועלייה ב-90% בבוגרי תואר שני. השנה גם התבשרנו שהפקולטה זכתה בפרס ינאי למצוינות בהוראה ואנו גאים בכך מאוד.”

 

“תולדות הפקולטה למדעי המחשב בטכניון הן מופלאות,” אמר נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון,  “כולנו עוקבים בגאווה אחר נסיקתה. נותר רק לאחל לסטודנטים, לחברי הסגל ולעובדים חג יובל שמח. עלו והצליחו – אני בטוח בכך.”

3.פרופ' דני רז מהפקולטה בהרצאה על "מאחורי הענן: כל מה שלא ידעתם על הדור החמישי,האינטרנט והענן

פרופ’ דני רז מהפקולטה בהרצאה על “מאחורי הענן: כל מה שלא ידעתם על הדור החמישי,האינטרנט והענן

 

תמונות מהאירוע

תמונות מהאירוע

תמונות מהאירוע

תמונות מהאירוע

תמונות מהאירוע