רוב ההורים בישראל מעוניינים לחסן את ילדיהם

בעקבות אישור ה-FDA לחיסון של חברת פייזר לילדים בני 15-12: ממחקר משותף שערכו חוקרים מהטכניון, המרכז הבינתחומי בהרצליה ועמותת מדעת, עולה כי רוב ההורים בישראל מעוניינים לחסן את ילדיהם ; רק 6.3% כבר החליטו שלא יחסנו.

לפני כשבוע אישר ה-FDA האמריקאי את השימוש בחיסון הקורונה של פייזר לילדים בני 15-12. בעקבות זאת פירסמו החוקרים ממצאים ממחקר שנערך בתחילת החודש בישראל. על פי המחקר, רוב ההורים מתכוונים לחסן את ילדיהם ורק 6.3% כבר החליטו שלא יעשו זאת. את המחקר ערכו קבוצת תקשורת המדע בהובלת פרופ’ אילת ברעם-צברי מהפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון, עמותת מדעת וד”ר ערגה אטד מהמרכז הבינתחומי בהרצליה.

פרופ' אילת ברעם-צברי

פרופ’ אילת ברעם-צברי

במחקר נשאלו 1,118 הורים דוברי עברית לילדים בגילאי 15-12 האם בכוונתם לחסן את ילדיהם נגד קורונה כשהחיסון יאושר בישראל ויהיה זמין. מרבית ההורים (57.6% מההורים) ציינו שברצונם לחסן את ילדיהם, כשליש עוד לא החליט ורק 6.3% החליטו מראש שלא לחסן.

כ-450 הורים נשאלו על השיקולים המעודדים אותם לחסן, ואלה השיקולים שצוינו בסדר יורד: חשש שהילדים יחלו בקורונה, רצון לקבל תו ירוק, ואחריות חברתית. יש לציין שבעוד שהורים רבים רוצים תו ירוק עבור ילדיהם, רוב גדול (95%) הביע התנגדות לרעיון של הדבקה מכוונת כדי להשיג מטרה זו.

“רוב גדול מאוד מקרב ההורים שהשיבו לסקר מעוניינים לחסן את ילדיהם נגד קורונה,” אומרת פרופ’ אילת ברעם-צברי מהפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון. “להורים שמתכננים לחסן, וחשובות להם האחריות החברתית וקבלת התו הירוק, יש שיקולים אחרים מאלה של הורים שמהססים יותר ומוטרדים משאלות של אמון. חשוב שמקבלי ההחלטות ישימו לב להבדלים האלה.”

“על מקבלי ההחלטות ומשרד הבריאות להעביר להורים את המידע אודות החיסון, תוך שקיפות מלאה”, כפי שראינו במחקר, שאלת האמון בממסד הרפואי והמדעי כמו גם בחברות המפתחות את החיסון הוא מהותי בשיקול של הורים האם לחסן את ילדיהם”, אומרת ד”ר ערגה אטד, מהמרכז הבינתחומי בהרצליה.

“מרבית ההורים מבקשים מידע אמין בנושאי בריאות, וההחלטות שלהם מתקבלות בהתאם לכך. חשוב לחזק את הגורמים המעודדים חיסונים, וכן לענות בצורה רצינית וכנה לדאגותיהם של הורים אשר מהססים לחסן את ילדיהם, במיוחד בתקופה המיוחדת בה אנו נמצאים”, מסר  ד”ר איתמר נצר המוביל את המחקר מטעם עמותת “מדעת”.

המחקר יימשך במהלך מבצע החיסונים לילדים.

קרדיט לתמונה בשער: כפיר זיו