איתן ורטהיימר, 1951-2022

משפחת הטכניון אבלה על מותו של איתן ורטהיימר – חבר קורטוריון הטכניון ודוקטור לשם כבוד מטעם הטכניון. ורטהיימר היה פילנתרופ, תעשיין ואיש עסקים שתרם רבות לקידום החינוך במדינת ישראל.

איתן ורטהיימר ז”ל נולד וגדל בנהריה. ב-1982 הצטרף לחברת ישקר לבקשת אביו, מייסד החברה סטף ורטהיימר. עד מהרה התמנה למנכ”ל ישקר והוביל את החברה במשך שנים רבות תוך הטמעה של שיטות ייצור ושיווק חדשניות שאפשרו לתעשייה הישראלית לחדור לשוק הגלובלי. לימים נרכשה החברה על ידי וורן באפט.

במישור החברתי היה ורטהיימר מעורב עמוקות בקידום החינוך הטכנולוגי בפריפריה הגאוגרפית, הכלכלית והחברתית. זאת מתוך אמונה בכך שהחינוך הוא מפתח להתקדמות אישית ולהשתלבות בחברה. במסגרת זו הוא היה שותף בייסוד תוכנית עתידים וקרן דרומה-צפונה, המשלבות צעירים מהפריפריה בלימודי טכנולוגיה ובתעשיית ההייטק, ותמך במכינות הטכניונית הייעודיות לצעירים חרדים ולבני המגזר הערבי.

על פעילותו החברתית הנרחבת העניק הטכניון למר ורטהיימר, בשנת 2011, תואר דוקטור לשם כבוד “בהוקרה על תמיכתו רבת השנים בחברה הישראלית ובטכניון ועל מסירותו ומחויבותו האיתנה לקידום החינוך במדינת ישראל באמצעות מנהיגותו מעוררת ההערכה בתוכנית עתידים; וברחשי תודה על תרומתו לפרויקטים חינוכיים המיועדים לקידום החינוך בפריפריה החברתית והגאוגרפית, לרבות המכינה הטכניונית לצעירים מהמגזר החרדי והמכינה לצעירים מהמגזר הערבי.”

“איתן ורטהיימר היה איש חזון שתרם רבות לטכניון, לתעשייה ולחברה בישראל,” ספד לו נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון. “הוא ראה בחינוך בכלל ובהשכלה הגבוהה בפרט כוחות מניעים למוביליות חברתית ותרומתו לקידום החינוך הטכנולוגי בפריפריה הגאוגרפית והחינוכית בישראל היתה רבה. ב-2011 קיבל איתן מהטכניון תואר דוקטור לשם כבוד, שהוא ההוקרה הגבוהה ביותר שמעניק הטכניון לאישים שהתבלטו בפועלם ובתרומתם לישראל ולעם היהודי. איתן היה מנהיג וחותמו על הטכניון ועל בוגריו ימשיך ללוות אותנו. בשם כל בית הטכניון אני משתתף בצער המשפחה ומוסר את תנחומינו הכנים.”

פרופ’ אילת פישמן דיקנית הסטודנטים בטכניון ספדה לו: “תוכנית עתידים קיימת בטכניון משנת 2000. היא הוקמה ונוצרה ביחד עם המרכז לייעוץ ותמיכה בסטודנטים בדיקנאט הסטודנטים ומתופעלת על ידי המרכז עד היום. התוכנית נחשבת כאחת ההצלחות הגדולות של החברה הישראלית בנושא צמצום פערים והיא הצמיחה מאות מהנדסים ומדענים שלאחר סיום לימודיהם השתלבו חזרה בפריפריה והפכו למובילים בתחומם בקהילתם. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם מנהלת התוכנית ומוקירים תודה ענקית לאיתן ורטהיימר – שהיה פורץ דרך בראיה החברתית שלו.”

לצפייה בטקס הענקת תואר דוקטור לשם כבוד: