פורמולה טכניון: מקצה העשור
נבחרת פורמולה, המשתתפת כבר עשר שנים בתחרות האירופית, התחרתה השנה לראשונה עם מכונית חשמלית-אוטונומית
לסרטון המציג את תולדות רכבי פורמולה טכניון לאורך השנים:
צוות פורמולה-סטודנט טכניון התחרה הקיץ באירופה – לראשונה עם מכונית חשמלית-אוטונומית שפותחה בטכניון. המכונית החדשה, שהוצגה לראשונה ביריד פרויקטי הגמר בפקולטה להנדסת מכונות, השתתפה באליפות פורמולה-סטודנט באירופה מול מאות נבחרות סטודנטים בפורטוגל, בספרד ובקרואטיה. בתחרות בספרד זכתה הנבחרת במקום השני במקצה הסטטי ובפורטוגל במקום השלישי במקצה האוטונומי.
בתכנון הרכב ובפיתוחו שותפים כ-70 סטודנטים מפקולטות שונות בטכניון: הנדסת מכונות, הנדסת אווירונאוטיקה וחלל, מדעי המחשב, הנדסת חשמל ומחשבים, פיזיקה, הנדסה אזרחית וסביבתית ומדע והנדסה של חומרים. בראש הקבוצה עומד מג’ד ג’ראיסי, סטודנט לתואר ראשון בפקולטה להנדסת מכונות, השותף בפרויקט כבר ארבע שנים.
לרכב החדש הנעה אחורית – מנוע חשמלי יחיד שמפיק 81 כ”ס. משקלו הכולל 260 ק”ג, מהירותו המקסימלית 120 קמ”ש והוא מאיץ מ-0 ל-100 ב-3.1 שניות.
פרויקט פורמולה טכניון נוסד בשנת 2012 בפקולטה להנדסת מכונות בהובלת המסטרנט אחמד עומרי, וכבר מהשנה הראשונה זכת קבוצת הטכניון בפרסים יוקרתיים בתחרות האירופית. אחד הדגמים שפותחו בטכניון הוגדר כמכונית המרוץ הקלה בעולם. המכוניות שבנו צוותי פורמולה טכניון עד היום קצרו הצלחות רבות בתחרויות אלה. ב-2021, עקב מגבלות הטיסה בצל מגפת הקורונה, התקיימה לראשונה תחרות פורמולה סטודנט ישראלית בהשתתפות הטכניון, אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת בן גוריון. קבוצת הטכניון זכתה במקום הראשון.
בנוסף לתכנון הרכב ולבנייתו, השנה החל הצוות בפיתוח שלדה מחומרים מרוכבים בשאיפה להחליף את שלדת המוטות וכך להפחית משקל ולשפר את הקשיחות לפיתול. הסטודנטים מעריכים כי זה יהיה צעד ראשון למחקרים ופיתוחים עתידיים בפרויקט, בנוסף לחדשנות שברכב עצמו.