קריאה לשחרור הילדים הישראלים החטופים בעזה
בכירים באקדמיה הישראלית והעולמית בקריאה למזכ"ל האו"ם "פעל לשחרור הילדים הישראלים החטופים בעזה כדי למנוע נזק בלתי הפיך". כ-400 מבכירי האקדמיה הישראלית והבינלאומית, ועוד כ- 700 מומחים נוספים בתחום, ממגוון דיסציפלינות ומוסדות אקדמיים, יצאו היום בקריאה לקהילה הבינ"ל ומזכ"ל האו"ם לפעול בדחיפות לשחרורם המיידי של הילדים הישראלים החטופים בעזה
כ- 400 מבכירי האקדמיה הישראלית והבינלאומית, ועוד כ- 700 מומחים נוספים בתחום, ממגוון דיסציפלינות ומוסדות אקדמיים, יצאו היום בקריאה לקהילה הבינ”ל ומזכ”ל האו”ם בקריאה לפעולה דחופה לשחרורם המיידי של הילדים הישראלים החטופים בעזה. במכתבם, ציינו המומחים את ההשלכות ההרסניות של אירוע טראומטי זה על חייהם של הילדים והתפתחותם, שמעמיד את הילדים בסכנה הישרדותית. השלכות אשר עלולות לגרום לנזק בלתי הפיך והולכות ומתעצמות עם כל יום בו הם נמצאים בשבי חמאס.
בכירי המומחים בעולם במגוון דיסיפלינות – עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה, קרימינולוגיה, משפטים, רפואה ומדיניות ציבורית – ברחבי העולם, חתמו על מכתב הקורא לקהילה הבינ”ל לפעול לשחרורם המהיר של הילדים הישראלים החטופים בעזה.
המכתב, הקורא להביא לשחרורם של 30 הילדים הישראלים הכלואים בשבי חמאס, מהמתקפה האכזרית של ה 7 לאוקטובר. נוסח ביוזמה ושיתוף פעולה בין מומחיות בכירות מהמוסדות האקדמיים המובילים בארץ – האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת חיפה, הטכניון, אוניברסיטת בר אילן ואוניברסיטת בן גוריון בנגב עם מטה משפחות החטופים והנעדרים.
המכתב, עליו חתמו מומחים מרחבי העולם, מפרט את אירועי ה 7 לאוקטובר, את המסגרת החוקית להגנה על ילדים בעיקר בזמן מלחמה וכן, את הנזק הנפשי וההתפתחותי שנגרם וממשיך להיגרם לילדים עם כל רגע שעובר והם עודם בשבי, חלקם פעוטות השוהים לבדם בשבי. המומחים הדגישו במכתבם כי הברוטליות הקשה והבלתי ניתנת לתיאור אותה חוו הילדים והפעוטות, אשר כללה גם רצח של בני משפחתם הקרובה מול עיניהם, יוצרים סכנה מוחשית להישרדותם הנפשית והפיזית עם כל דקה שעוברת והם עודם בשבי ארגון הטרור.
בין החתומים על המכתב נמצאים חוקרים בולטים מרחבי העולם מניו זילנד, דרך ברזיל, מדינות אירופה וארה”ב והיא כוללת החוקרים האקדמיים מהאוניברסיטאות המובילות בעולם כגון אוניברסיטת ייל, אוניברסיטת דיוק, הרווארד, UCLA. בין החותמים על המכתב מופיעים אלו:
פרופ’ ג’ק שונקוף – פרופסור לרפואת ילדים מאוניברסיטת הרווארד. מומחה בעל שם עולמי בתחום בריאות הנפש של ילדים ומומחה בהשפעות טרואמה על התפתחות ילדים
פרופסור ג׳ודית לואיס הרמן – פסיכיאטרית מאוניברסיטת הארווארד, מחברת הספר טרואמה והחלמה מומחית בעלת שם עולמי בטראומה ידועה בתרומתה הייחודית לתחום המחקר והטיפול בטביעת המושג פוסט טראומה מורכבת
פרופ׳ אדוארד טרוניק – פסיכולוג התפתחותי אמריקאי, מומחה עולמי ותרומה ייחודית בהבנה של אינטראקציה אם ילד משובשת. פיתח את הפרדיגמה של ה still face
פרופסור אלישיה ליברמן – פסיכולוגית בעלת שם עולמי מאוניברסיטת קליפורניה סן פרנסיסקו. מומחית בטיפול בטראומה של ילדים.
פרופ’. צ׳ארלס זינה – אוניברסיטת טולן ארה”ב, פסיכיאטר ילדים ונוער, מומחה בעל שם עולמי בבריאות הנפש של תינוקות ילדים ומתבגרים.
פרופסור אסטריד ברג – נשיאת האירגון העולמי לבריאות הנפש של התינוק. פסיכיאטרית אוניברסיטת קייפ טאון
פרופסור אבשלום כספי – מאוניברסיטת דיוק בארה”ב, פסיכולוג ישראלי אמריקאי בעל שם עולמי, מחקריו פורצי דרך בתחום של השפעת חוויות של אלימות בילדות והשפעתן על התפתחות
פרופסור אלי ליבוביץ פסיכולוג – מאוניברסיטת ייל מומחה בינלאומי בחרדה אצל ילדים