אספת קורטוריון 2024 , בסימן סולידריות, נפתחה בחלוקת פרסי הוקרה ותארי כבוד

במהלך יום פתיחת האספה גדוש הארועים חולקו תארי דוקטור כבוד, עמית כבוד, מדליית בוגר הטכניון ועיטור הנשיא להישג יוצא דופן.

 

“קשה לי לתאר כמה אני נרגש מהכינוס המיוחד הזה. תמיכתכם ואמונתכם בטכניון לא תסולא בפז”.

בדברי תודה וברכה למבקרים מקרוב ומרחוק פתח נשיא הטכניון, פרופ’ אורי סיון, את אספת הקורטוריון לשנת 2024.

פרופ’ אורי סיון במושב הפתיחה

במושב הפתיחה תיאר הנשיא את הצעדים אשר נקטה הנהלת הטכניון מאז ה-7.10 לרווחתם של חברי הסגל האקדמי, המנהלי והסטודנטים וכמענה לצרכים שעלו.

הנשיא הדגיש בדבריו את מערכי ההתנדבות מעוררי ההשראה אשר קמו בקמפוס, לצד יוזמות סיוע עצמאיות, בחסות הטכניון.

מיזמים אשר התגבשו מתוך תחושת שליחות ואחריות קהילתית משותפת, לחיזוק החוסן המקומי והלאומי.

הנשיא המחיש כיצד בעתות משבר סט הערכים הטכניונים, “ערכים אשר עוצבו ונשמרו במשך יותר ממאה שנים ואינם דומים לערכים בשום אוניברסיטה אחרת” שימש עבורו כמצפן מוסרי.

ערכים שעיקרם ליברליזם, שותפות, יושרה, הגינות, מעורבות, גיוון, הכלה ושוויוניות.

אותם ערכים מגולמים גם בזוכי התארים והפרסים כמו זוכה לתואר דוקטור של כבוד הסופר המוערך, דויד גרוסמן, אותו שיבח הנשיא על האופן בו:

“במבטו החודר הוא מתאר היטב את המציאות הישראלית המורכבת על שלל היבטיה, את ההתמודדות עם כאב, אובדן ושכול ואת מקומו של האדם בחברה”.

פרופ’ אורי סיון ודויד גרוסמן

או זוכת פרס הנובל לכימיה, פרופ’ עדה יונת,  לה הודה הנשיא על כך ש”זיכתה את האנושות בתובנות מעמיקות לגבי הריבוזום ופתחה אופקים יישומיים חדשים”.

פרופ’ אורי סיון ופרופ’ עדה יונת

בהמשך המושב הוענקו תארי עמית של כבוד תארי עמית כבוד לרבנית עדינה בר שלום על תרומתה לקידום דיאלוג בין מגזרים שונים באוכלוסייה.

לפרופ’ סלמאן זרקא על תרומתו לשדרוג המערך הרפואי, גישתו נטולת הפניות ותרומתו לארגון המאבק במגיפת הקורונה, בישראל.

פול צ’רני, רוברט דייויס וסטיפן זיידן מחבר הנאמנים זכו אף הם בתואר עמית של כבוד כהוקרה על תרומתם, מעורבותם ומסירותם רבת השנים לטכניון ולמדינת ישראל.

מדליית הכבוד, המוענקת לבוגר/ת הטכניון, הוענקה השנה לבוגרת הפקולטה לרפואה ומרצה לשעבר בפקולטה – ד”ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות על היותה דוגמה ומופת לסטודנטים ולסטודנטיות ולבוגרי הטכניון בזכות הישגיה יוצאי הדופן בתחום הרפואה.

Dr. Sharon Alroy-Preis

פרופ’ אורי סיון וד”ר שרון אלרעי פרייס

עיטור מיוחד מטעם הנשיא להישג יוצא דופן הוענק לביו-סטטיסטיקאי ד”ר יאיר גולדברג על תרומתו המשמעותית למשרד הבריאות בניתוח נתונים אשר הובילו לכדי עיצוב מדיניות ודרכי טיפול בהתמודדות עם מגיפת הקורונה.

פרופ’ אורי סיון מעניק עיטור לד”ר יאיר גולדברג

 

חוזה את זוכי פרס הנובל

גם השנה התגלה כי פרס הרווי משמש כמנבא לזכייה בפרס נובל.

פרופ’ דרו וייסמן, זוכה פרס נובל לשנת 2023, הודה לוועדה על בחירתו לזוכה פרס הרווי לאור תרומתו המחקרית בפיתוח טכנולוגיה חדשנית אשר אפשרה לפתח ולספק במהירות חיסוני קורונה יעילים. פרופ’ וייסמן שיתף בנאומו כי לא היה מוותר על ההזדמנות להתארח בטכניון ולקבל את הפרס היוקרתי, במיוחד בתקופה זו. “אני פועל רבות למען שוויון והנגשת חיסונים ועזרה רפואית לכל מקום בעולם. זכיתי בפרסים רבים אבל שאני זוכה בפרס כמו פרס הרווי אני יכול לומר בפה מלא לאנשים ספקנים: ‘אני זוכה פרס הרווי, אתם צריכים להקשיב למה שאני אומר’ “, ציין בהומור.

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון מעניק לפרופ' דרו וייסמן את הפרס.

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון מעניק לפרופ’ דרו וייסמן את הפרס.

 פרופ’ פיטר קוליס, קיבל את פרס הרווי על תרומתו לפיתוח חלקיקים ננומטרים ייחודיים והתאמתם לפלטפורמה המשמשת לגיבוש חיסונים יעילים. בנאום התודה ציין פרופ’ קוליס את חשיבותה הרבה של ההוקרה עבורו ועבור בני משפחתו הקרובה, אשר התלוו אליו לישראל כמסר ואות לסולידריות עם ישראל, בתקופה זו.

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון מעניק לפרופ' פיטר קאליס את הפרס.

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון מעניק לפרופ’ פיטר קאליס את הפרס.

 

מבין הדוברים המכובדים במהלך מושבי הפתיחה ביקש  יו”ר חבר הנאמנים סקוט לימסטר להעביר את תחושותיו לקהל אודות ייחודו של כינוס זה: “הייתי מייחל לכך שהכינוס הזה יתקיים באווירה חגיגית אך השנה אנו מציינים אותו כסימן לסולידריות ותמיכתנו הבלתי מסויגת בישראל ובטכניון.

במאה האחרונה מצוינות הטכניון היוותה מרכיב מרכזי עבור פיתוחה של ישראל. עתה, יותר מתמיד, זקוקה המדינה לחידושים והשכלולים שפותחו על ידי טובי החוקרים, במעבדות כאן בחיפה. בימים הקרובים אנו נחזק את תמיכתנו בפעולות של הטכניון, נשקף את השינויים שבוצעו ונחגוג את הקידמה המדעית שהושגה, לקראת עתיד טוב יותר”.

יו”ר חבר הנאמנים סקוט לימסטר

 

צילומים: שרון צור ורמי שלוש