שני חוקרים זכו במענקים ישומיים מטעם ERC

פרופ' שולמית לבנברג ופרופ' עמית מלר מהפקולטה להנדסה ביו-רפואית זכו במענק האירופי היוקרתי ERC PoC.

המענק, בסך 150,000 יורו לחוקר, נועד לקדם את תרגומם של מחקרים אקדמיים ליישום ולמסחור, לרבות הקמת חברת הזנק. הוא ניתן מטעם  הנציבות האירופית למחקר, ERC, לחוקרים נבחרים שכבר זכו במענקי ERC בעבר. אילנה איבנובה, הנציבה האירופית לחדשנות, מחקר, תרבות, חינוך ונוער הדגישה שמענקים  אלה ואחרים מאפשרים לחוקרים להתקדם משלב המחקר החלוצי לחדשנות  יישומית.

פרופ’ שולמית לבנברג קיבלה את המענק לפיתוחה של BioForceInk – דיו ביולוגית להדפסה היברידית של שתלי עצם. הדיו מתאימה להדפסת תלת-ממד של חומרים ביולוגיים המודפסים בטמפרטורת החדר ומתמצקים בטמפרטורת הגוף לכדי פיגומים נקבוביים חזקים לגידול שתלי עצם. הדיו הייחודית המשלבת אותות ביולוגיים מעודדת לא רק את התפתחות רקמת העצם אלא את צמיחתה של רשת כלי דם מסועפת בתוכה, מה שמשפר את יעילות ההשתלה ומקצר את ההחלמה. המשך הפיתוח ייעשה בשיתוף גורמים רלוונטיים בתעשייה לקראת מסחור ההמצאה לא רק בתחום שתלי העצם אלא גם בהיבטים נוספים בהנדסת רקמות.

פרופ' שולמית לבנברג

פרופ’ שולמית לבנברג

פרופ’ עמית מלר קיבל את המענק לפיתוח SMProTrack – טכנולוגיה חדשנית לאנליזה של מולקולות חלבון בודדות לטובת רפואה מדויקת. במסגרת הפרויקט יפתח פרופ’ מלר שיטה חדשנית לזיהוי וניתוח של מולקולת חלבון בודדת באמצעות התקני סיליקון המכילים תעלות ננומטריות ובסיוע אלגוריתמים של בינה מלאכותית. התוצאה הצפויה: טכנולוגיה זולה ניידת ומדויקת לאיתור חלבונים שונים בדגימה זעירה. הפרויקט יתמקד באבחון  AMD- מחלת עיניים הפוגעת במרכז הראייה – על סמך ביופסיה נוזלית, אך למחקר זה צפויה השפעה על אבחון של מחלות נוספות.

פרופ' עמית מלר

פרופ’ עמית מלר