הסטודנט הולך יחף

נחנך "שביל היחפים" המוביל לגן האקולוגי.

במסגרת הקורס “מרחבי נפש”, בפקולטה לאדריכלות ותכנון ערים, הוקמו מרחבי מרגוע חדשים בגן האקולוגי. שביל היחפים הפך לפרויקט מרכזי בקורס במטרה לאפשר למבקרי הגן הזדמנות להתחבר לטבע בצורה ישירה.  הסטודנטים בקורס, בהנחייתו של דויד רנוב, אדריכל ומתכנן ערים, עיצבו בצורה שונה כל מקטע בשביל המוביל מהספסל בחלקו הצפוני של הגן האקולוגי ועד לשביל הנמצא סמוך לחממה ול”אמפי הקטן”. תוואי השביל מסומן, תחום ומנווט את מבקריו דרך צמחייה ונופים בגן. ההליכה היחפה והמגע הישיר עם הקרקע המשתנה והמשתלבת (אדמה, חול, אבנים, קרשים, בדים, עלים ועוד..) מעצימה את החוויה הרב חושית של חיבור לטבע.

דויד רנוב: “עבורי הגן האקולוגי בטכניון הוא סטודיו ליצירה. לאחר המלחמה החלטתי שיהיה נכון להקדיש את ההוראה בקורס ‘מרחבי נפש’ ליצירת מרחבים פתוחים ומרגיעים בגן לטובת בית הטכניון”.

במהלך הקורס נבנתה אמת מים בעזרת מילואימניקים אשר חזרו מהלחימה ושמחו להשתתף בפרויקט הסביבתי.

שקד, אחד המילואימניקים שנטל חלק בפרויקט, תיאר את ההשתתפות בקורס  כשינוי שגרה מבורך אשר הקל על המעבר מהזירה הצבאית לזירה הלימודית וההשתלבות מחדש בטכניון. אמת המים צפויה להיחנך לקראת ה-7.10.

בין מרחבי נפש נוספים אשר מעשירים את הגן כתוצאה מעבודתם של הסטודנטים בקורס ניתן למנות את מרחב הצבעים, חידוש והקמה דרכי גישה לפינות הקסומות בגן, מרחב יוגה ועוד.. .

הגן האקולוגי מוכר כגן בוטני המשמש כריאה ירוקה בלב הקמפוס. בגן נערכים קורסים, סיורים והדרכות עבור קהילת בית הטכניון והקהל הרחב.

קרדיט צילומים: דמיין קובאץ’ סיגל