ארבעה חוקרים צעירים מהטכניון זכו במענקי המחקר היוקרתיים ERC Starting Grants

ארבעה חברי סגל מהטכניון זכו במענקי המחקר היוקרתיים ERC Starting Grants מטעם הנציבות האירופית למחקר.

מענקים אלה נועדו לסייע למדענים צעירים ומבטיחים לקדם את מחקריהם, לגבש צוותי מחקר ולחתור להגשמת רעיונות נועזים ומקוריים. המועמדות והמועמדים נדרשים להציג פוטנציאל לפריצות דרך מדעיות, שאפתנות עזה והיתכנות של הצעת המחקר שלהם.

 

ד”ר יונתן בלינקוב מהפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב הצטרף לסגל הטכניון באוקטובר 2020, לאחר שהשלים דוקטורט ב-MIT ופוסט-דוקטורט בהרווארד וב-MIT. קבוצת המחקר שלו מבקשת “לפתוח את הקופסה השחורה” של הבינה המלאכותית ולהבין כיצד נקבעות התנהגויות תקינות, כמו גם מזיקות, במערכות בינה מלאכותית. הקבוצה פועלת לצמצום הפער בין האדם והמכונה באמצעות כלים חדשים למיפוי, הערכה ושליטה בעיבוד במידע במודלי שפה גדולים – כלים שישמשו בין השאר להתמודדות עם אתגרים של הטיות, מידע מוטעה ופגיעה בפרטיות. הוא קיבל את המענק כדי לפתח שיטות להבנת המנגנונים הפנימיים של מודלי שפה גדולים ולאפשר שליטה באופן הפעולה שלהם לטובת שימוש יותר מועיל, בטוח והוגן. 

ד"ר יונתן בלינקוב

ד”ר יונתן בלינקוב

ד”ר ארי גלסנר מהפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט הצטרפה לאחרונה לטכניון לאחר דוקטורט באוניברסיטה העברית ופוסט-דוקטורט במכון סלואן קטרינג. היא חוקרת את מערכת החיסון, ומתמקדת ביחסי הגומלין בין תאי מערכת החיסון למיקרו-סביבת הגידול. המענק ישמש למיפוי נרחב של אינטראקציות בין תאי מערכת החיסון לתאים השונים הדרים ברקמה הסרטנית במטרה להבין מה משמעותו של כל תא להתפתחות הגידול. הממצאים יסללו דרך לזיהוי יעדים טיפוליים חדשים ואסטרטגיות טיפוליות חדשות. ד”ר גלסנר זכתה במלגה מטעם תוכנית עמיתי צוקרמן לקליטת חברי סגל בתחומי המדע, הטכנולוגיה, ההנדסה והמתמטיקה.

ד"ר ארי גלסנר

ד”ר ארי גלסנר

 

ד”ר חמי רוטנברג מהפקולטה להנדסה ביו-רפואית השלים את כל תאריו באוניברסיטת בן גוריון והמשיך לפוסט-דוקטורט באוניברסיטת שיקגו. הוא מפתח שיטות לגירוי מדויק של תאים ורקמות, ובשנת 2022 פרסם טכנולוגיה חדשה שפיתח לשיקום רקמות עצב פגועות ולקיצוב לב על ידי מקור אור חיצוני לגוף. המענק ישמש אותו לפיתוח ממשק אלקטרו-מכני לטובת הנדסת רקמות מוח. ממשק זה ישלב רכיבים אלקטרוניים, אופטיים ומכניים ויאפשר לחוקרים להפעיל כוחות חשמליים  ומכניים ברמת דיוק גבוהה על חלקים שונים של התא. לכתבה אודות ד”ר חמי רוטנברג – לחצו כאן.

ד"ר חמי רוטנברג

ד”ר חמי רוטנברג

ד”ר יניב רומנו מהפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע”ש ויטרבי ומהפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב השלים את כל תאריו בטכניון וחזר אליו כחבר סגל לאחר פוסט-דוקטורט באוניברסיטת סטנפורד. ד”ר רומנו עוסק במדעי הנתונים ובלמידה חישובית ומפתח טכנולוגיה המבטיחה את אמינותן של מערכות לומדות, את מהימנותן ואת יציבותן. הכלים שפיתח לשערוך אי-ודאות שימשו את הוושינגטון פוסט לצורך חיזוי אמין של תוצאות הבחירות בארה״ב בשנת 2020. הוא קיבל את המענק כדי לפתח מערכות הגנה שישפרו את בטיחותן של מערכות ללמידה חישובית.

ד"ר יניב רומנו

ד”ר יניב רומנו