בצל המלחמה: הטכניון מקיים בחינות בתל אביב

מאות סטודנטים וסטודנטיות שמבצע "חיצי הצפון" קטע את תקופת הבחינות שלהם ייבחנו ביומיים הקרובים בתל אביב

בשל המצב הבטחוני המתוח ולמען הסטודנטים והסטודנטיות: מאות סטודנטים הלומדים בטכניון נבחנו היום וייבחנו מחר בגני התערוכה בתל אביב. מדובר בבחינות ב-14 קורסים במועדי א’, שנדחו פעמיים בשל מצב הלחימה והשיגורים לחיפה ולצפון, והן יאפשרו לסטודנטים להשלים את הבחינות ללא עיכוב נוסף.

צעד לא שגרתי זה הוא חלק מהתארגנות הטכניון בעקבות מבצע “חיצי הצפון” שהחל בשבוע שעבר. על סמך עדכון הנחיות פיקוד העורף למרחב חיפה, הטכניון משלב עבודה מרחוק יחד עם נוכחות של צוותי חירום ואנשי צוות חיוניים. לאור ההגבלה על פעילות חינוכית, הטכניון נאלץ לעצור את הבחינות שהיו מתוכננות להתקיים בקמפוס. כעת, כאמור, תינתן לסטודנטים הזדמנות להשלים את בחינות מועדי א’ שנדחו.

הסטודנטים בשעת הבחינות

הסטודנטים בשעת הבחינות

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון אמר כי “המלחמה תפסה אותנו באמצע תקופת הבחינות, בסוף מועדי א’ ובתחילת מועדי ב’. לאחר שפיקוד העורף העלה את דרגת ההתגוננות בחיפה ובצפון לרמה 3 פנינו לפתרונות יצירתיים. זוהי שנה מאתגרת לכל הסטודנטים ולחברי הסגל ובמיוחד לאלה המשרתים תקופות ארוכות במילואים, והטכניון עושה ככל יכולתו להקל עליהם גם בתקופת הבחינות. רבים מהם כבר קיבלו צווי שמונה חדשים, וחשוב לנו לתמוך בהם ולדאוג שלא יישארו מאחור.”

נשיא הטכניון הוסיף כי “מדובר במהלך לא שגרתי שלא יכול היה לצאת אל הפועל ללא התגייסותם של חברי הסגל המנהלי והאקדמי ותמיכת אגודת הסטודנטים. אנו מקווים שהנחיות פיקוד העורף ישתנו לאחר ראש השנה כדי שנוכל לחזור לשגרת בחינות ועבודה בקמפוס.”

האולם שהוסב לכיתות בחינה

האולם שהוסב לכיתות בחינה

דיקן לימודי הסמכה פרופ’ חוסאם חאיק אמר כי “בשבוע שעבר מצאנו את עצמנו במציאות חדשה, שאינה מאפשרת לקיים בחינות בקמפוסי הטכניון בחיפה נוכח המצב הבטחוני המתוח והנחיות פיקוד העורף. לאחר שבוע שבו הסטודנטיות והסטודנטים נעדרו מהקמפוסים נערך הטכניון לקיים בחינות מועדי א’ שכבר נדחו פעמיים עקב מצב הלחימה ב-25 וב-26 באוגוסט. הסטודנטיות והסטודנטים שנרשמו למקצועות אלה כבר למדו את החומר פעמיים, ולכן נערכנו לבחינות בגני התערוכה בתל אביב, שיאפשרו להם להשלים את חובותיהם ולהתחיל את שנת הלימודים תשפ”ה ברגל ימין. מהלך זה מתקיים בשיתוף מלא עם אגודת הסטודנטים.”

פרופ’ חאיק הבהיר כי סטודנטים שלא יוכלו להגיע לבחינות בתל אביב יקבלו מועד בחינה נוסף במהלך הסמסטר הבא.

סטודנטיות על הדשא לפני הבחינה במרכז הירידים

סטודנטיות על הדשא לפני הבחינה במרכז הירידים