מלגת נשיא המדינה לדוקטורנטית שיר ליסק

ליסק מפתחת שיטות חדשניות בבריאות הנפש בדגש על נטיות אובדניות

הדוקטורנטית שיר ליסק מהפקולטה למדעי הנתונים וההחלטות זכתה במלגת נשיא המדינה למצוינות וחדשנות מדעית. היא תקבל את המלגה בטקס חגיגי שיתקיים בבית הנשיא ב-10 באוקטובר.

המלגה היוקרתית ניתנת בכל שנה ל-12 חוקרים וחוקרות נבחרים, המצטרפים לקבוצת העילית של חוקרים צעירים שמובילים את המדע והחדשנות בישראל. השנה הוקצתה המלגה, בסך 150,000 שקל לכל מלגאי, לנושא “בריאות הנפש וחוסן – תאוריה ומעשה”.

הדוקטורנטית שיר ליסק

הדוקטורנטית שיר ליסק

ליסק היא דוקטורנטית מצטיינת העורכת את מחקר הדוקטורט בהנחייתו של פרופ’ רועי רייכרט. המחקר שלה עוסק במפגש בין עיבוד שפה טבעית (NLP) לבריאות הנפש ומתמקד בפיתוח מתודולוגיות לניבוי סיכונים, לאיתור גורמי סיכון ולמתן תמיכה רגשית בתחום בריאות הנפש.

בתחילת דרכה המחקרית התמקדה ליסק בחשיפת גורמי סיכון הקשורים לנטיות אובדניות ובפיתוח מתודולוגיות לאיתור גורמי סיכון. המחקר חשף תובנות משמעותיות על גורמי סיכון ואף הוביל לגילוי של גורם סיכון חדש. בהמשך הורחב המחקר לזיהוי מדדי הצלחה של טיפולים פסיכותרפיים בקרב אנשים המאובחנים עם דיכאון ולפיתוח גישות למתן תמיכה רגשית לאוכלוסיות בסיכון.

הצלחת מחקרה של ליסק נובעת גם משיתוף פעולה פורה עם אנשי מקצוע מובילים בתחומם ובהם פרופ’ ענת ברונשטיין-קלומק, דיקנית בית הספר לפסיכולוגיה באוניברסיטת רייכמן; פרופ’ איל פרוכטר, חבר סגל בפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט בטכניון ומנכ”ל המרכז הרפואי לבריאות הנפש מעלה הכרמל; פרופ’ סיגל זלכה-מנו, ראש המעבדה לחקר הפסיכותרפיה בבית הספר למדעי הפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה; וד”ר יעקב אופיר, פסיכולוג קליני ועמית מחקר באוניברסיטה העברית ובטכניון.

מעבר למחקר, ליסק פועלת לקידום ערכים ליברליים במדינת ישראל. לדבריה, “הבטחת קיומה של מדינת ישראל עוברת דרך קיום ערכים של צדק, זכויות פרט וחתירה לבריתות אזוריות ולשלום.” היא מאמינה כי “המאבק, בימים אלו במיוחד, הוא חובה היסטורית ומוסרית המוטלת עליי, על בני דורי ככלל, ועל חבריי לאקדמיה בפרט.”