מלגה יוקרתית לסטודנט בטכניון

אור זהר, שיסיים בקרוב תואר שני בטכניון, זכה במלגה יוקרתית ללימודי דוקטורט באוניברסיטת סטנפורד, שם הוא מתכוון לפתח טכנולוגיות דימות חדשניות בשביל מחקר מוחי וניווט נוירוכירורגי

אור זהר, המסיים בימים אלה את לימודי התואר השני בפקולטה להנדסת חשמל ע”ש ויטרבי בטכניון, נבחר להמשיך את לימודיו בסטנפורד כאחד ממקבלי המלגה היוקרתית Knight-Hennessy Scholars השנה. זהר, בן 26, הוא הסטודנט הראשון מהטכניון הזוכה במלגה והישראלי הראשון הזוכה בה בתחום ההנדסה. הוא יסתייע במלגה ללימודי הדוקטורט בהנדסת חשמל, שם הוא מתכוון לפתח טכנולוגיות דימות חדשניות עבור מחקר מוחי וניווט נוירוכירורגי.

אור זהר. credit: Knight-Hennessy Scholars

אור זהר credit: Knight-Hennessy Scholars

“העניין שלי בניווט נוירוכירורגי איננו מקרי,” הוא אומר. “בתקופת הילדות שלי אבי עבר מספר ניתוחי מוח שעברו בהצלחה. לצערי, לפני כשנתיים, הוא נכנס לניתוח המוח השמיני שלו ויצא עם פגיעות מוטוריות ותקשורתיות משמעותיות. הדיכוטומיה הזאת בין ניתוחי העבר והניתוח הזה הבהירו לי היטב את החשיבות של בניית כלים טובים יותר לניווט כירורגי.” בסוף בקיץ הקרוב הוא ימריא כאמור לתואר השלישי בסטנפורד, שם הוא יעסוק בחיבור בין צילום חישובי – תחום המשפר תהליכי צילום באמצעות מחשוב – לדימות רפואית.

זהר החל את לימודיו בטכניון בפקולטה להנדסה כימית ע”ש וולפסון, שם – כבר בסמסטר הראשון – נכנס למחקר במעבדות הפקולטה וכך נחשף למגוון רחב של תחומי מחקר. יתר על כן, הוא הספיק לפרסם מאמרים מדעיים כבר בלימודי התואר הראשון – הישג נדיר למדי – והמשיך בכך בתקופת התואר השני.

במהלך התואר הראשון עבד זהר קיץ אחד בסטנפורד, במעבדתו של בוגר הטכניון פרופ’ אדם דה לה זרדה, שם הוא נחשף לראשונה לחיבור בין עיבוד תמונה, אופטיקה ומחקר רפואי. “השהות בסטנפורד,” הוא אומר, “הייתה משמעותית מאוד עבורי – לראשונה נחשפתי למחקר בתחום הדימות הביו-רפואית ועיבוד התמונה, מה שהשפיע מאוד על הכיוון האקדמי שלי.” כך, עוד במהלך התואר הראשון החל זהר ללמוד לתואר שני והתמחה בעיבוד אותות, תמונה ומערכות לומדות. במקביל הוא עבד כחוקר במעבדתו של פרופ’ חוסאם חאיק מהפקולטה להנדסת כימית ע”ש וולפסון, שם הוא עסק בפיתוח אלקטרוניקה גמישה וחיישנים המבוססים על ננו-חומרים למטרות רפואיות.

Knight-Hennessy Scholars נחשבת לאחת המלגות הנחשקות והיוקרתיות בעולם לתארים מתקדמים. המלגה, אשר מאפשרת לסטודנטים מצוינים ולמנהיגים צעירים ללמוד בסטנפורד מקצוע לפי בחירתם, מספקת שכר לימוד ודמי מחייה לכ-100 מועמדים מכל העולם.