“בורסה למשפיענים” – מקום ראשון בהאקתון Fintech

ארבעה סטודנטים מהמסלול להנדסת מערכות מידע בפקולטה להנדסת תעשייה וניהול ע"ש דוידסון בטכניון זכו במקום הראשון בהאקתון ייחודי שנערך בטכניון בנושא "פתרונות Fintech שיעצבו את המחר". הסטודנטים הם מנחם בריף מירושלים, רום קורץ מבית חנניה, מור דגן ממודיעין ועומר ברגר מנוף הגליל.

הסטודנטים: מנחם בריף מירושלים, רום קורץ מבית חנניה, מור דגן ממודיעין ועומר ברגר מנוף הגליל. קרדיט תמונה: שי שבירו

הסטודנטים: מנחם בריף מירושלים, רום קורץ מבית חנניה, מור דגן ממודיעין ועומר ברגר מנוף הגליל. קרדיט תמונה: שי שבירו

הזוכים במקום הראשון קיבלו את הפרס על פיתוח פלטפורמה להשקעה במשפיעני רשת. לדברי חברת הקבוצה מור דגן, “למשפיעני רשת – זמרים, יוטיוברים, גיימרים וכו’ – יש שווי כספי, הם שוק בצמיחה אדירה. אנחנו שואפים להפוך את משפיעני הרשת עצמם למניות ב’בורסה’ שבה הקהל הרחב יכול להשקיע. הראינו שהדוגמנית ואושיית הרשת קיילי ג’נר, ששווה כיום 700 מיליון דולר, היא בעצם ישות פיננסית ממש כמו חברה – עם מכירות ועוקבים וחפצים ממותגים ועוד. אילו הייתה קיימת בורסה מהסוג שאנחנו מציעים, אדם שהשקיע בג’נר 1,000 דולר לפני 10 שנים, כשהייתה בת 14, היה מרוויח בעשור הזה 2.3 מיליון דולר. לפלטפורמה שלנו יש היתכנות להצליח כי היא מתבססת על תופעה ויראלית.”

במקום השני זכו הסטודנטים אביב אור-אל ואלון פלדמן על פיתוח “WAZE פיננסי – מערכת המלצות פיננסית” ובמקום השלישי הסטודנטים רוה בן סימון, גדי שנהר, עדי בן חיון, אורי גדות וחגי מיכאלי על פיתוח “מערכת המלצות פרסונליות למשכנתה”.

האירוע התקיים במסגרת t-day – אירוע כלל-טכניוני של יזמות וחדשנות, האירוע הגדול מסוגו באקדמיה הישראלית, בהובלת t-hub – מרכז היזמות והחדשנות של הטכניון.

את האקתון ה- Fintech הובילו הטכניון, קבוצת מלם תים ובנק ירושלים, והמשתתפים נדרשו להציג פתרונות טכנולוגיים לאתגרים פיננסיים. אודי וינטראוב, מנכ”ל משותף במלם תים, אמר כי “אנחנו במלם תים מאמינים במהפכת הפינטק, ולכן אנחנו משקיעים בפיתוח פתרונות חדשניים שיאפשרו ללקוחותינו לשגשג בתחום זה. שמחנו לרתום את בנק ירושלים לטובת האקתון עבור דור העתיד של הטכניון, מוסד טכנולוגי בעל מובילות טכנולוגית עולמית. אין ספק שמדובר בשילוב מנצח”.

קרדיט תמונות: שי שבירו