תתחדשו! בית חדש לסטודנטים ולסטודנטיות בטכניון

נשיא הטכניון חנך את מגדלי מעונות הברושים, המגדילים את מספר הסטודנטים המתגוררים במעונות הטכניון ל-4,600

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון גוזר את הסרט בחנוכת המעונות

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון גוזר את הסרט בחנוכת המעונות

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון חנך לאחרונה את מגדלי מעונות הברושים. שני המגדלים מכילים דירות מודרניות מרווחות ומאובזרות היטב. 400 הדיירים הראשונים הם סטודנטים וסטודנטיות, יחידים ומשפחות, ממגוון פקולטות ותארים בטכניון.

פתיחת המעונות החדשים מגדילה את מספר הסטודנטים המתגוררים במעונות לכ-4,600 – המספר הגבוה ביותר באוניברסיטאות בישראל. המחירים במגדלי הברושים זולים מאוד בהשוואה לשוק הפרטי. המגדלים תוכננו על ידי האדריכל אבי טולדנו ומשרד א. טולדנו אדריכלים. הדירות בשני מגדלי הדירות המודרניים מרווחות ומאובזרות. הן תוכננו בדרך מודולרית המאפשרת להשתמש בהן כדירות שותפים או כדירות למשפחות צעירות. בבניין חדר כביסה גדול, חניון תת קרקעי, חדרי למידה והתכנסות.

“שמחתי מאוד לחנוך את מגדלי מעונות הברושים – מעונות הסטודנטים החדשים בטכניון,” אמר נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון. “אלה שני מגדלי מגורים מודרניים, מרווחים ומאובזרים היטב שישמשו כ- 400 סטודנטים וסטודנטיות. יש בהם דירות למשפחות, לרווקים ולרווקות – העיקר שילמדו בראש שקט. אני מאמין שבאחריותנו לספק לכל סטודנט וסטודנטית העומדים בדרישות הקבלה לטכניון אפשרות ללמוד לימודים טכנולוגיים גבוהים, וזאת מבלי שאילוצים כלכליים יהוו מכשול לכך. זהו חזון שאני, כנשיא הטכניון, מחובר אליו מאוד. הנהלת הטכניון נחושה להמשיך בהגדלת מספר המעונות לסטודנטים ובשיפור מתמיד של איכותם, זאת כחלק מהרחבתה המתמדת של מעטפת התמיכה שאנו מספקים לסטודנטים שלנו. די להביט בחיוכיהם של הסטודנטים כדי להבין שאכן, אנחנו עושים כאן משהו טוב. פתיחת מגדלי הברושים מגדילה את מספר הדיירים במעונות הטכניון לכ-4,600 – המספר הגבוה ביותר מבין האוניברסיטאות בישראל. תתחדשו!”

מימין לשמאל: דיקנית הסטודנטים אילת פישמן, יו"ר אס"ט לבי מנש, סגן הנשיא לקשרי חוץ ופיתוח משאבים פרופ' וויין קפלן, המשנה הבכיר לנשיא פרופ' עודד רבינוביץ, נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון, סמנכ"לית התפעול זהבה לניאדו ומנהל מעונות הטכניון אברהם אדגה.

מימין לשמאל: דיקנית הסטודנטים אילת פישמן, יו”ר אס”ט לבי מנש, סגן הנשיא לקשרי חוץ ופיתוח משאבים פרופ’ וויין קפלן, המשנה הבכיר לנשיא פרופ’ עודד רבינוביץ, נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון, סמנכ”לית התפעול זהבה לניאדו ומנהל מעונות הטכניון אברהם אדגה.

סמנכ”לית התפעול של הטכניון, זהבה לניאדו, אמרה כי שני מגדלי המעונות החדשים נהגו כבר לפני כעשרים שנה, אבל אילוצים שונים עיכבו את תחילת התכנון והבנייה עד שלפני כשלוש שנים יצא הפרויקט לדרך בהובלתו של מנכ”ל הטכניון היוצא פרופ’ בועז גולני וראש אגף בינוי ותחזוקה אמנון לייבוביץ’. היא הודתה ליחידות השונות בטכניון שהגשימו את השלמת המעונות.

דיקנית הסטודנטים פרופ’ אילת פישמן אמרה כי “הבניינים החדשים הם המילה האחרונה בתחום האדריכלות והבנייה. הם אוישו כבר בתחילת הסמסטר והדיירים הראשונים מביעים שביעות רצון רבה. אכן, יש חבלי קליטה ותקלות פה ושם, אבל הצוות המסור שלנו בראשות אלעד מרום ואיתמר שיינמן עובד קשה כדי לפתור כל בעיה. המעונות הם חלק בלתי נפרד מהמאמץ שלנו להעניק לסטודנטיות ולסטודנטים תחושת שייכות לקמפוס, תחושת בית, בדרכם להגשים את הפוטנציאל שלהם ולהפוך למהנדסים, רופאות, מדענים וארכיטקטיות מעולים.”

יו”ר אגודת הסטודנטים בטכניון (אס”ט) לבי מנש אמרה כי “חשוב לנו שהטכניון יהיה בית לסטודנטים, ואחד התנאים לכך הוא זמינות של דירות איכותיות ולא יקרות. ההשקעה של הטכניון בסטודנטים עצומה, וזה מרגש מאוד לראות היום את תוצאותיו של שיתוף פעולה נהדר בין הנהלת הטכניון, הנהלת המעונות, דיקנאט הסטודנטים ואס”ט.”

מגדלי הברושים – המעונות החדשים בטכניון

מגדלי הברושים – המעונות החדשים בטכניון

לסרטון חנוכת המעונות: