שיתוף פעולה ראשון בין חוקרי הטכניון לקהילת הקליימטק של המכון הישראלי לחדשנות

המטרה: חיבור בין חברי סגל המובילים מחקרים פורצי דרך בתחומי האקלים ליזמים סדרתיים המעוניינים להיכנס לתחום

קהילת הקליימטק ׳PLANETech׳ של המכון הישראלי לחדשנות מקיימת שיתוף פעולה יחיד מסוגו עם הטכניון. במסגרת זאת, חוקרים מפקולטות שונות המובילים מחקרים פורצי דרך בתחומי המזון, המים, האנרגיה והחומרים ייפגשו עם יזמים סדרתיים ומשקיעים מתחומי האקלים. מפגש הפתיחה שהתקיים בטכניון, והמפגשים הבאים, נועדו לתת מענה לאתגר חשוב ועתיר השלכות: האצת תרגומן של פריצות דרך מדעיות ליישומים שיסייעו בהתמודדות עם משבר האקלים.

פרופ' אבנר רוטשילד

פרופ’ אבנר רוטשילד

את מפגש הפתיחה בטכניון הובילו נועם סוננברג מ-PLANETech, סגן המשנה הבכיר לקיימות בטכניון פרופ’ אבנר רוטשילד, מנהלת היחידה העסקית במוסד הטכניון למחקר ופיתוח רונה סמלר ומנהלת מרכז הקיימות בטכניון אורלי מולה. במפגש השתתפו 20 מחוקרי הטכניון העוסקים במים, אנרגיה ומזון וכ-20 יזמים סדרתיים, במטרה לייצר ביניהם “שידוך עסקי”.

חוקרי הטכניון שהשתתפו במפגש הם פרופ’ ליאוניד טרטקובסקי מהפקולטה להנדסת מכונות, פרופ’ משה שיינטוך מהפקולטה להנדסה כימית ע”ש וולפסון, ד”ר שרלוט ווגט מהפקולטה לכימיה ע”ש שוליך, פרופ’ אלון גני מהפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל, הפרופסורים יהודה עגנון וגיא רמון מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית ופרופ’ יאיר עין אלי מהפקולטה למדע והנדסה של חומרים.

לאחר הצגת המחקרים התקיים שיח בין חוקרים ויזמים בנושאים הבאים: טכנולוגיות אנרגיה מתחדשת בהנחיית  אורי שדות ואיתי דיאמנט מחברת SolarEdge, טכנולוגיות מזון בהנחיית ארי בן דרור מ-The Good Food Institute Israel, טכנולוגיות מים בהנחיית רביד לוי מחברת WaterEdge.IL, וחומרים, בהנחיית צבי כהן מ-Criaterra Innovations.

מנכ”ל PLANETech נועם סוננברג אמר כי “המפתח להצלחה שלנו להתמודד עם שינויי האקלים עובר דרך פיתוחים טכנולוגים עמוקים והטמעה מהירה ונרחבת שלהם. פריצות דרך מדעיות וחשובות בתחום כבר קיימות ומחכות לפרוץ את גבולות האקדמיה ולהפוך לחברות טכנולוגיה. פעמים רבות הכשל הוא בחיבור בין אנשי המדע והטכנולוגיה ליזמים שיחד יבנו חברות מדהימות שיעזרו לנו לפתור את האתגר הכי גדול של הדור שלנו.”

סגן המשנה הבכיר לקיימות בטכניון פרופ’ אבנר רוטשילד הוסיף כי “המפגש בא לחבר בין יזמים לחוקרים ומחקרים פורצי דרך במטרה להנביט חברות שיפתחו פתרונות טכנולוגיים חדשים לטיפול במשברי הסביבה והאקלים. זה צעד ראשון של חזית הקיימות בטכניון, שהוקמה לא מזמן במטרה למקסם את הידע והניסיון הרב של הטכניון במגוון רחב של תחומים להשגת פתרונות מקיימים לאתגרי הסביבה והאקלים, תוך רתימה של קהילת הטכניון ויצירת שותפויות עם קהילות אחרות כדי לעבוד יחד להשגת עתיד בר קיימא לנו ולדורות הבאים.”