“אין לי ספק שתשלבו, ברוח הטכניון, בין הנדסה ורפואה לרווחת האדם”

כך אמר נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון ל-132 בוגרי המחזור ה-50 בפקולטה לרפואה ע"ש רפפורט

ב-7 ביוני התקיים בפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט טקס הענקת תוארי דוקטור ברפואה (MD) לבוגרי מחזור נ’ – המחזור ה-50 בפקולטה. את התארים קיבלו 132 בוגרים ובוגרות ובהם 12 סטודנטים מצטיינים, שבעה מצטיינים ראויים לשבח ו-12 בוגרי המסלול המשולב והיוקרתי MD/PHD.

בטקס החגיגי השתתפו נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון, המשנה הבכיר לנשיא פרופ’ עודד רבינוביץ’, דיקן הפקולטה פרופ’ עמי אהרונהיים, המשנה לדיקן פרופ’ גיורא פילר, אורחת הכבוד עירית רפפורט, חברי סגל הפקולטה ובני משפחותיהם של הבוגרים והבוגרות.

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון בירך את הרופאות והרופאים החדשים ואמר: “השנה אנו מציינים את שנת היובל לפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט ואת חגיגות המאה לפתיחת הלימודים בטכניון. החיבור הייחודי של בית ספר לרפואה באוניברסיטה טכנולוגית כלל אינו מובן מאליו ודי נדיר. בריאות האדם היא מהאתגרים הגדולים הניצבים בפני האנושות במאה ה-21, וההתמודדות עם אתגר זה מצריכה שילוב של יכולות מעולמות תוכן שונים במדעי החיים וההנדסה. המקצוע שבחרתם, מקצוע הרפואה, קשה אפילו במונחים טכניוניים. הוא מצריך העמקה במגוון רחב של תחומי ידע ומחייב שנות לימוד רבות, סטאז’ והתמחות. אני מבקש להביע את הערכתי על המאמץ הרב שהקדשתם ללימודים ומאחל לכם הצלחה רבה בדרך שלפניכם. “

אורחת הכבוד עירית רפפורט התייחסה בדבריה למנהיגוּת. “רבות דובר על החשיבות של חמלה ואמפתיה במקצוע הרפואה,” היא אמרה, “אך היום אני מבקשת להתמקד בתכונה חשובה לא פחות עבורכם, רופאי העתיד – מנהיגוּת. מקצוע הרפואה הוא מהמקצועות הסוערים ביותר, וכדי להצטיין בו דרושה מנהיגות נטולת פניות, נטולת אגו. בין אם בחדר הניתוח או במרפאה בקהילה, כולנו נושאים עינינו לרופאים בציפייה. עלו והצליחו בכל אשר תפנו. לתפארת המוסד הזה, לתפארת מדינת ישראל, למען כל אזרחיה, תושביה והגר השוכן בתוכה – עשו רק טוב. יישר כוחכם ובהצלחה!”

בשם בוגרי מחזור נ’ דיברה ד”ר אובל בר פלד, שהודתה לכל מי שלקח חלק בהכשרת הסטודנטים במסלול -המרצים בשנים הפרה-קליניות, הרופאים במחלקות, צוות המזכירות של הפקולטה וההנהלה. היא הוסיפה כי “הרכיב הכי חשוב בהכשרה שלנו זו התמיכה מהבית. קשה להשלים כל כך הרבה שנים בלי תמיכה בנו ברגעים הקשים ופרגון ברגעים הטובים.” היא איחלה לחבריה ללימודים “לזכור את התחושה הטובה של עזרה למטופל… פשוט להיות בן אדם, גם אם זה רק להביא שמיכה או כוס מים.”

“הרגע הזה הוא רגע של התרגשות, שמחה ונחת,” אמר דיקן הפקולטה פרופ’ עמי אהרונהיים. “זהו סיומו של מסע ארוך, בראש ובראשונה עבורכם הבוגרות והבוגרים, אך גם עבור המשפחות שליוו אתכם לאורך כל הדרך. זהו גם רגע של נחת גם לנו, מוריכם, שזכינו ללמד ולחנך אתכם ולראות כיצד אתם צוברים את הידע והניסיון והופכים במהלך השנים לרופאים. תואר דוקטור לרפואה הוא גם דגל, דגל המחייב את נושאיו לערכים, של מצוינות, יושרה, עבודה קשה, עקביות, נטילת אחריות אישית, ערבות הדדית וחתירה לשוויון. אלה גם הערכים שעליהם מושתתת הפקולטה לרפואה, שאותם פעלנו להנחיל לכם לאורך כל שנות הלימודים. אתם, הבוגרים והבוגרות, דור העתיד המייצג את הערכים הללו ועליכם מוטלת האחריות להעביר את הדגל הלאה לכלל החברה בישראל.” הדיקן הודה גם למשפחות הסטודנטים שתמכו בהם, למשפחת רפפורט לדורותיה ולאנשי הסגל האקדמי והמנהלי – “הלב והנפש של הפקולטה לרפואה.”