“אתם, הבוגרים, תיבחנו לא רק בהישגיכם הטכנולוגיים אלא גם בשינוי החברתי שתחוללו”

הטכניון העניק בטקס חגיגי תעודות תואר ראשון ל-1,770 הבוגרות והבוגרים של מחזור צ"ד

בשבוע שעבר העניק הטכניון תעודות תואר ראשון ל-1,770 הבוגרות והבוגרים של מחזור צ”ד. כמה נתונים: כשליש מהמסיימים במחזור צ”ד – נשים. שמונה מהמסיימים השלימו שני תארים במקביל. הפקולטות המובילות במספר הבוגרים הן הפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב (371 בוגרות ובוגרים) והפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים ע”ש ויטרבי (315). 64  סטודנטים סיימו את התואר הראשון בהצטיינות ראויה לשבח ועלו לבמה כדי לקבל את התעודה מנשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון. שאר הסטודנטים קיבלו את התעודות בטקסים הפקולטיים שהתקיימו לפני הטקס המרכזי או אחריו.

בוגרי מחזור צ"ד בטקס

בוגרי מחזור צ”ד בטקס

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון אמר כי “מאז פתח הטכניון את הכיתה הראשונה בחורף 1924 עם שישה עשר סטודנטים וסטודנטית אחת, במסלול יחיד להנדסה בנאית, עברנו דרך ארוכה ודי להתבונן סביבכם כדי לחוש את העוצמה. בתשעים ותשע השנים שחלפו מאז פתיחת שעריו מיצב הטכניון את עצמו כאוניברסיטה מחקרית מובילה עולמית עם קמפוסים אקדמיים בסין ובארה”ב ועם כמאה אלף בוגרים שהניחו את התשתית להקמת מדינת ישראל, לביטחונה, לשגשוגה הכלכלי ולחוסנה החברתי. אתם מצטרפים למשפחה גדולה ונפלאה זו, לחוליה חשובה נוספת בשרשרת ארוכה של מהנדסים, מדענים, רופאים, מחנכים ואדריכלים. אנחנו מצפים מכם להצטיין ולהוביל לא רק במישור המקצועי אלא גם במישור הערכי. זיכרו את שנותיכם בטכניון והֱיוּ גאים במורשת המפוארת שלנו. עלו והצליחו – ועשו טוב.”

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון נואם בטקס

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון נואם בטקס

את הטקס הנחתה פרופ’ עדי זלצברג, סגנית נשיא הטכניון לגיוון והכללה. פרופ’ עודד רבינוביץ, המשנה הבכיר לנשיא הטכניון, קרא את הכרזת ההסמכה: “על דעת סנט הטכניון הריני מעניק לסטודנטיות ולסטודנטים את התארים מוסמך למדעים, בוגר למדעים, מוסמך לארכיטקטורה ומוסמך לאדריכלות נוף. ברצוני לברך אתכם לרגל קבלת התואר. עלו והצליחו.”

שולחן הנשיאות

שולחן הנשיאות

דיקן לימודי הסמכה פרופ’ חוסאם חאיק אמר לבוגרים: “הרקליטוס אמר כי השינוי הוא הדבר הקבוע היחיד בחיינו, ואכן, יכולת ההסתגלות היא גורם קריטי בהצלחה בחיים והיא שמאפשרת ליחידים לתמרן בין אתגרים ולנצל הזדמנויות. בעולם הדינמי של ימינו זוהי מיומנות מבוקשת המשפיעה לא רק על הצלחת הפרט אלא גם על  הצלחתם של הארגון והחברה כולה. זכרו שבתוך גבולות המחסור מונחים אוצרות של הזדמנויות, ושלמאמציו של האדם יש אפקט של אדווה המפיח חיים בקהילה. חישבו מחדש על ההתפתחות הטכנולוגית ועל כוחה לשפר את חיינו. גם אתם, הבוגרים, תיבחנו לא רק בהישגיכם הטכנולוגיים אלא גם בשינוי החברתי שתחוללו.”

פרופ' חוסאם חאיק

פרופ’ חוסאם חאיק

בשם ארגון בוגרי הטכניון דיברו שניים הילה חדד-חמלניק, בוגרת הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל ועד לאחרונה מנכ”לית משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה ויו”ר ארגון בוגרי הטכניון דותן בר נוי.

הילה חדד-חמלניק אמרה לבוגרים בטקס: “הרגע הזה הוא רק תחילתו של מסע ארוך – המסע של כל אחד ואחת מכם – בדרך לקריירה בתעשייה, באקדמיה או בכל מקום אחר. התואר מהטכניון הוא תו איכות שיוביל אתכם בדרך הזאת, והקולגות שלמדו לצידכם הם הצֵידָה שלכם לדרך.” היא פנתה לבוגרות שבקהל ואמרה: “אתן כבר פרצתן תקרת זכוכית בעצם ישיבתכן כאן, אולם למרות ההתקדמות שהושגה בטכניון ובאוניברסיטאות אחרות, חלקן של הנשים בעולם הטכנולוגיה עדיין מוגבל ל-30%. התוצאה היא שבעיות של נשים נחקרות פחות, נשים מקבלות טיפול פחות טוב ופחות מוצרים מותאמים להן. הֱיוּ נושאות הדגל כדי שנוכל, כנשים, לפרוץ קדימה ולצמצם את השוויון בעולם.”

הילה חדד-חמלניק

הילה חדד-חמלניק

יו”ר ארגון בוגרי הטכניון דותן בר נוי אמר “איש לא יכול  לנחש אילו מסעות מאתגרים ומעניינים משלכם תעשו, אבל דבר אחד בטוח: בוגרי הטכניון אחראים למעמדה הטכנולוגי של מדינת ישראל, על הצמיחה ועל החדשנות במשק הישראלי כולו. אתם חייבים להיות חלק מהעשייה האדירה הזאת. אתם שייכים לקבוצת הבוגרים האיכותית ביותר בארץ.”

יו”ר אגודת הסטודנטים בטכניון (אס”ט) איתי ישראל אמר כי “ריצת משוכות היא ריצה המערבת קפיצה מעל מכשולים מרובים המכונים משוכות ומוצבים במרווחים מדויקים לאורך מסלול הריצה. את המשוכות אני ממשיל כאן לקורסים הקשים בטכניון, לבחינות, לקושי המנטלי ולכל שאר המכשולים שנדרשתם להתאמץ כדי לעבור. והנה סיימתם את הריצה בהצלחה והגעתם לכאן, ליום הזה, כדי לקבל את המדליה – התואר שעליו חלמתם. אתם ללא ספק ראויים לכך. עלו והצליחו.”

יו"ר אסט איתי ישראל

יו”ר אסט איתי ישראל

בשם הבוגרים דיברו שי מוגליאנסקי בוגרת הפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון ונועה ניסים בוגרת הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית.

שי מוגליאנסקי אמרה שבחרה בפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון מתוך רצון להשפיע על העולם ולשנותו. “לכן הקמתי יחד עם עמיתים נוספים את קהילת הפודטק בטכניון. לאורך התהליך מצאתי תמיכה, גיבוי ועידוד מהפקולטה והטכניון דבר אשר מראה על הפתיחות והנכונות של הטכניון לקדם יוזמות סטודנטיאליות מסוג זה.” היא אמרה כי עם קבלת התואר “אנחנו נכנסים לעולם חדש שהוא מרגש, מפחיד ומאתגר. בואו נצא מהמקום הזה לא רק כאנשי מקצוע אלא כשגרירים של שינוי. נשאף ליצור עולם שבו חדשנות וחמלה הולכים יד ביד, שבו הגבולות של מה שאפשרי נדחפים כל הזמן, ושבו לכל אדם יש הזדמנות שווה לשגשג.”

נועה ניסים בוגרת הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית סיפרה על החששות בתחילת  הלימודים בטכניון, על השתתפותה בנבחרת המחול של הטכניון, שבמסגרתה ייצגה את הטכניון בחו”ל, ועל המתרגלים והמרצים שהשקיעו בה ובשאר הסטודנטים. “הייתה לי הזכות לתרגל בפקולטה וכך חידדתי יכולות הדרכה, קידמתי תחומים שקרובים לליבי ויצרתי שינוי בתור רכזת הקיימות באגודת הסטודנטים, רכשתי מיומנויות נוספות במרכז היזמות והתמחתי בהן כחלק מהתואר. בשם מחזור צ”ד אני רוצה להודות לסגל ולצוותים האדמיניסטרטיביים שליוו אותנו ונתנו לנו מענה אם רק ביקשנו, למשפחות שתמכו בנו ברגעים השמחים וברגעי השבירה, לחברים שהיו שם איתנו במסיבות וגם בשעות הקטנות של הלילה לסגור הגשות, בלעדיכם החוויה לא הייתה אותה החוויה. ואחרונים לנו הבוגרים ניתן לטפוח על השכם שעם כל הקושי והאתגרים לא וויתרנו, פיתחנו חוסן אמיתי, יכולות לעתיד, ומפה הדרך הלאה כבר סלולה. כל הכבוד, עשינו את זה!”

נועה ניסים בוגרת הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית

נועה ניסים בוגרת הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית