שיקום מוטורי, שיפור ביצועים של גולשי רוח ואפליקציה חברתית למוזיקאים ביריד פרויקטי הסטודנטים בפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב בטכניון

המרכז לטכנולוגיות חכמות (ICST) בפקולטה למדעי המחשב ע"ש טאוב בטכניון ערך לאחרונה את יריד הפרויקטים השנתי, שבו מציגים סטודנטים לתואר ראשון את פרויקטי הגמר שלהם.

ביריד הוצגו פרויקטים מגוונים ובהם התקן חכם לזיהוי מכשולים וניווט עבור ליקויי ראיה, חיישנים לקרב קרטה, מערכת לבדיקת כשרות נהיגה, מערכת לניטור ביתי של זיהום אוויר, אפליקציה חברתית למוזיקאים ושולחן חכם לציור תמונות על חול.

יריד הסטודנטים

יריד הסטודנטים

Motion System היא אפליקציה לניתוח ביצועים של גולשי רוח שפותחה על ידי סטודנטים בהנחיית ד”ר אריאל פישר מהפקולטה להנדסה ביו-רפואית, המרכז למחקר ספורט אולימפי בטכניון ותום סופר מ- ICST. ד”ר פישר עוסקת בשיפור ביצועי גולשים אולימפיים על סמך אנליזות מכניות וביו-מכניות, וצוות הסטודנטים פיתח אפליקציה לניתוח ביצועים על בסיס נתונים המתקבלים מחיישנים המולבשים על גופם של הגולשים.

Glove Hero הוא משחק שיקומי המבוסס על הקונספט של Guitar Hero. באמצעות כפפה חכמה המכילה חיישנים נוגע השחקן באגודלו באצבעות האחרות בידו על פי התרשים שמוצג על המסך. לדברי הסטודנטים נדב הלר, ערן כהן וגלעד אל-דור, המערכת הופכת את התרגול המוטורי לחוויה מלהיבה ומספקת למשתמש נתונים על שיפור התנועה בכל אחת מאצבעותיו.

Paper Sequencer הוא גרמופון חדשני בעיצוב וינטג’. לעומת הגרמופון והפטיפון, שבהם כל תקליט מכיל “אלבום” אחד, התקליט הדיגיטלי של Paper Sequencer מכיל עשרות אלבומים או יצירות והמוזיקה נקראת על ידי המכשיר באמצעות חמישה חיישנים שונים בעת ובעונה אחת. את המערכת בנו הסטודנטים עדן סולימאן, נשווה ג’אבר ויזן דאוד.

צוות Paper Sequencer

צוות Paper Sequencer

Fitness Game היא מערכת לאימון פיזי ומנטלי המורכבת מארבע נורות לחיצות המקובעות על התקנים שהודפסו בתלת-ממד. כל שחקן בוחר צבע משלו ונדרש ללחוץ על הנורה הנכונה ברגע שאותו צבע נדלק בה. כאשר מרחיקים את ההתקנים זה מזה נוסף למשחק אלמנט פיזי של ריצה. את המערכת פיתחו עידן גבאי, אופק רונן ותום סולומון.

Fitness Game

Fitness Game

TravelMaker היא אפליקציה לתיאום טיולים המאפשרת למשתתפים להציג תוכנית טיול, לחלק אחריות, לערוך לוחות זמנים, להעלות תיקיות ולהגיב להצעות של שאר חברי הקבוצה. הסטודנטים שחר שטרית, אלעד לוי ותום דנה מסבירים כי האפליקציה נותנת מענה לבעיה ידועה של טיולים רבי-משתתפים ומכילה גם ארכיון שבו מתועדים טיולי העבר.

Run היא אפליקציית אימון המיועדת לאנשים עם בעיות קוגניטיביות כגון קשיי אוריינטציה. היא  פותחה בשיתוף עמותת “אתגרים”. האפליקציה מקשרת בין מאמן למתאמן, עוקבת אחר ביצועים ומאפשרת למאמן להעלות בהדרגה את רמת הקושי על פי ביצועיו של המתאמן.

Happy Heart Project הוא פרויקט סטודנטים שנערך בשיתוף העמותה הירושלמית “לב חדווה” והחממה החברתית בטכניון. העמותה  עוסקת בהעברה של ציוד רפואי ותרופות לאנשים הזקוקים להם. העמותה ביקשה סיוע בניהול הציוד ובניהול המתנדבים, והסטודנטים יצרו ממשק ניהול המסייע להם בכך.

אליהו אליוביץ מ"לב תקווה" עם הסטודנטים

אליהו אליוביץ מ”לב תקווה” עם הסטודנטים