הטכניון העניק תוארי עמית כבוד לאישים שתרמו תרומה יוצאת דופן לטכניון, למדינת ישראל ולאנושות

בוגר הטכניון אל"מ (מיל') פרופ' סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו דיבר בטקס בשם מקבלי התארים: "אנו מחויבים להביא את האור לעצמנו ולעולם כולו"

הטכניון העניק השבוע תוארי עמית כבוד לנשים וגברים שתרמו תרומה יוצאת דופן לטכניון, למדינת ישראל ולאנושות, ואלה הם: עדינה בר שלום, פול צ’רני, רוברט דייוויס, סטיבן סיידן ואל”מ (מיל’) פרופ’ סלמאן זרקא. הטקס התקיים במסגרת הקורטוריון, חבר הנאמנים של הטכניון, במעמד נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון, יו”ר הוועד המנהל גדעון פרנק ויו”ר הקורטוריון סקוט לימאסטר ובהנחיית פרופ’ אבי שרודר מהפקולטה להנדסה כימית ע”ש וולפסון.

“נמצאים עימנו רבים מידידי הטכניון שבאו למושב הקורטוריון מקרוב ומרחוק למרות המצב,” אמר נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון. “אלה ימים מאתגרים לכולנו, אבל הם לימדו אותי כמה לקחים חשובים: האחד, שביזור של אחריות וסמכות חיוניים בפתרון משברים. צוותי הטכניון – ההנהלה, הסגל המינהלי והאקדמי והסטודנטים – הפגינו יצירתיות רבה בהתמודדות עם אתגרים בלתי צפויים. הלקח השני הוא חשיבותה של הקהילה והכוח שאנו שואבים זה מזה. סיפקנו תמיכה נרחבת לכל אלה שחייהם נעצרו ב-7 באוקטובר ובמלחמה שפרצה לאחר מכן ולמילואימניקים שעזבו הכול ונרתמו להגן עלינו. הלכידות והתמיכה ההדדית הן שאיפשרו לנו להתמודד עם אתגרי השעה והן שיסייעו לנו בתהליך ההחלמה. הלקח השלישי, ואולי החשוב מכולם, הוא חשיבותם של הערכים שלנו, לא רק כאידיאל אלא ככלי שימושי בהתמודדות עם משברים. ערכי הטכניון הם שהנחו אותנו, ובכל פעם נוכחנו לדעת כמה יציבים הם וכמה הם מוטמעים בתרבות הטכניון ובחיינו. זהו מעמד מרגש עבורי, לעמוד כאן לפניכם בטקס זה ולהיווכח שאותם ערכים ממש מגולמים בחייהם ובפועלם של האנשים המקבלים היום תוארי כבוד מהטכניון. דמויות מופת אלה מהוות מגדלור עבורנו בשעות של סערה פנימית וחיצונית.”

בשם מקבלי התארים דיבר בטקס בוגר הטכניון אל”מ (מיל’) פרופ’ סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו, צפת, שאמר כי “כאן בטכניון, כאיש צעיר מפקיעין, התחלתי את מסעי האקדמי בפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט – מסע שהוביל אותי מהטכניון לשדה הקרב, שם הייתי רופא קרבי במשך יותר מ-25 שנים. הערב התכנסנו כאן כדי לציין את תפקידו החיוני של הטכניון בהכשרת סטודנטים, לעודד אהבה לאנושות ולמדינת ישראל, לקחת אחריות, לשאוף לפרוץ גבולות ולהוביל אל העתיד. נמשיך לשרת את האנושות ואת ארצנו האהובה.”

אל"מ (מיל') פרופ' סלמאן זרקא נושא דברים בטקס בשם מקבלי התארים

אל”מ (מיל’) פרופ’ סלמאן זרקא נושא דברים בטקס בשם מקבלי התארים

פרופ’ זרקא הודה לשותפיו לעשייה, למשפחת זיו, לתורמים, לפקודיו בחיל הרפואה, לשותפיו בממשלה ובמערכת הבריאות בתפקידו כפרויקטור הקורונה ולמשפחתו השותפה המלאה לעשייתו. לסיום הוא ציטט את ר’ ישראל מסלנט, “כל זמן שהנר דולק אפשר לתקן”, והוסיף כי “אני מאמין שאנו מחויבים לתקן ולהביא את האור לעצמנו ולעולם כולו.” הוא סיים את ברכתו בשלוש שפות : Thank You, תודה, شكراً.

אלה מקבלי התארים:

עדינה בר שלום – “ברגשי תודה והערכה על מסירותה יוצאת הדופן לטיפוח אחדות בין מגזרים מגוונים, לקידום ערכי השוויון ולקירוב הלבבות בעם ישראל; וברחשי תודה על מאמציה המופתיים ליצירת הזדמנויות לנערות צעירות, במיוחד באוכלוסייה הדתית, פעילות המבטאת את מחויבותה העמוקה ותרומתה האדירה לקידום החברה הישראלית”.

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון מעניק את התואר לעדינה בר שלום

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון מעניק את התואר לעדינה בר שלום

פול צ’רני – “בהוקרה על נאמנותו ותרומתו למדינת ישראל ולטכניון כיו”ר חבר המנהלים של טכניון בריטניה; ובתודה על מנהיגותו הפילנתרופית בפדרציה הציונית של בריטניה ואירלנד ובעמותות וארגונים יהודיים נוספים רבי השפעה”.

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון מעניק את התואר לפול צ'רני

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון מעניק את התואר לפול צ’רני

רוברט דייוויס – “ברחשי תודה על מסירותו לטכניון ועל תמיכתו בו תוך שימורה של מורשת משפחתית רב-דורית; על מחויבותו לפיתוחה של מדינת ישראל באמצעות השקעה בחינוך ובמחקר ברמה הגבוהה ביותר; על מנהיגותו כחבר קורטוריון של הטכניון; ועל תרומתו הנדיבה כ”נאמן הטכניון” (Technion Guardian), לרבות התמיכה שאפשרה את הקמת המרכז להדפסת תלת-ממד בטכניון”.

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון מעניק את התואר לרוברט דייוויס

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון מעניק את התואר לרוברט דייוויס

סטיבן סיידן – בהוקרה על תמיכתה הרב-דורית של משפחתו בטכניון ועל מחויבותה העמוקה והאיתנה לעתידה של מדינת ישראל; ברחשי תודה על תרומותיו הרבות כ”נאמן הטכניון” ( Technion Guardian); על מנהיגותו כחבר בקורטוריון של הטכניון ובהכרת טובה על תמיכתו בטכניון באמצעות עבודתו כנאמן קרן ראסל ברי”.

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון מעניק את התואר לסטיבן סיידן

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון מעניק את התואר לסטיבן סיידן

אל”מ (מיל’) פרופ’ סלמאן זרקא – “בהערכה על מסירותו העמוקה לרוח האנושית ועל הענקת סיוע רפואי החוצה גבולות גיאוגרפיים; בהוקרה על מנהיגותו בעיתות משבר; וברחשי תודה על פעילותו לטובת מדינת ישראל, פעילות המבטאת מחויבות לשמירה על ערכים אנושיים ומאירה את הדרך לעולם שבו חמלה אינה יודעת גבולות”.

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון מעניק את התואר לאל"מ (מיל') פרופ' סלמאן זרקא

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון מעניק את התואר לאל”מ (מיל’) פרופ’ סלמאן זרקא