עיטור נשיא הטכניון להישג יוצא דופן הוענק לפרופ’ יאיר גולדברג מהפקולטה למדעי הנתונים וההחלטות

פרופ' גולדברג קיבל את העיטור על תרומתו המשמעותית למאבק במגפת הקורונה

פרופ’ יאיר גולדברג, חבר סגל בפקולטה למדעי הנתונים וההחלטות, קיבל השבוע את עיטור נשיא הטכניון להישג יוצא דופן על תרומתו העצומה לבריאות האדם, בעיקר בתקופת מגפת הקורונה. העיטור הוענק לו על עבודתו היסודית ועל השפעתה על בריאות האדם בישראל ובעולם כולו.

“עיטור הנשיא ניתן על הישגים יוצאי דופן שיש בהם השפעה משמעותית על החברה,”  אמר נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון באירוע שפתח את מושב הקורטוריון, חבר הנאמנים של הטכניון. “פרופ’ גולדברג הוא חוקר צנוע מאוד, אך עבודתו בתקופת המגפה הכתיבה במידה רבה את הדרך שבה ישראל, והעולם כולו, התמודדו עם המגפה. פרופ’ גולדברג, סטטיסטיקאי, הוכיח לכולנו שסטטיסטיקה תאורטית יכולה לחולל שינוי משמעותי בעולם.”

 נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון מעניק לפרופ' יאיר גולדברג את עיטור הנשיא להישג יוצא דופן

נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון מעניק לפרופ’ יאיר גולדברג את עיטור הנשיא להישג יוצא דופן

פרופ’ יאיר גולדברג, ביו-סטטיסטיקאי בעל ידע נרחב בתאוריות סטטיסטיות ובמחקר יישומי בתחומי בריאות האדם, מוביל בטכניון קבוצת מחקר בין-תחומית הרותמת שיטות סטטיסטיות ולמידה חישובית לפתרון בעיות תאוריות ויישומיות. בתקופת הקורונה הוא מילא תפקיד מכריע כסטטיסטיקאי מוביל שסייע למקבלי ההחלטות במשרד הבריאות לנהל את ההתמודדות עם המגפה. הוא ערך מחקרים משותפים עם מומחים מובילים ומקבלי החלטות ובהם פרופ’ נחמן אש, שהיה הממונה הלאומי במאבק בנגיף הקורונה, וד”ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות. ממצאיהם של מחקרים אלה הובילו בין השאר להבנת הדעיכה ביעילות החיסון על ציר הזמן ולהחלטה להקצות לאוכלוסייה המבוגרת מנת דחף (בוסטר). ממצאים אלה הוצגו ל-FDA והיו הבסיס להחלטתו של הארגון לקדם זריקות דחף, שהפחיתו משמעותית את התחלואה והתמותה בגל הדלתא.