השקה מוצלחת לסדרת ההרצאות “טכניון על הבר”

למעלה מ-100 אנשים נהנו מהרצאה מעוררת תיאבון ומחשבה בלב קמפוס הטכניון.

כחלק מהפעילות השוטפת המחברת בין העשייה האקדמית לקהילה נערכה השבוע הרצאת הבכורה בסדרת “טכניון על הבר” – סדרת הרצאות חווייתיות ומרתקות בנושאים אקטואליים המוגשות לקהל הרחב על ידי חוקרי הטכניון ומתקיימות בפאב בלב הקמפוס.

 

תחת הכותרת “מי מפחד ממזון מעובד?” עסקה הרצאת הפתיחה במגוון היבטים הקשורים במזון שאנו צורכים ובהשפעותיו.

פרופ’ אורי לזמס, חבר סגל בפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון, תיאר באופן א-פורמלי והומוריסטי כיצד התפתחה תעשיית המזון משחר האנושות ועד ימינו.

עוד הומחש בהרצאה כיצד המזון שאנו צורכים משתנה ללא הרף, והוצגו דוגמאות רלוונטיות לבשר מתורבת המיוצר באמצעים שונים, כולל קציצות בשר המבוססות על DNA של ממותה שנכחדה לפני עשרות אלפי שנים.

פרופ’ לזמס הציג דוגמאות לאופן שבו הכנת המזון, המרקם, הריח, הצבע והצורה מגרים את החושים והמחשבה. לאחר מכן שיתף את הקהל ב”סודות” ממעבדות המחקר בטכניון והפריך מיתוסים לגבי מזון תעשייתי ומעובד.

עוד הוסבר, לבקשת הנוכחים, לגבי סוגי מזון שונים על מאפייניהם, יתרונותיהם, סגולותיהם וערכיהם התזונתיים. במהלך ההרצאה ניתן מענה לשאלות על התאמות הנעשות במזון בהתאם למוצא, לתרבות, למין ולגיל של קהל היעד.

לסיכום, שיתף המרצה את הקהל בטיפים לצריכת תזונה נכונה ובמינונים הרצויים כאמצעי משלים לאורח חיים בריא.

בסיום ההרצאה נערך שיח פתוח בהשתתפות הקהל.

פרופ’ אורי לזמס: “אוכל הוא נושא שיח מרתק המשותף לכולנו ותמיד מעורר עניין בהרצאות. זהו גם עולם מחקרי ויישומי המתקדם בצעדי ענק ומשפיע ישירות על איכות חיינו.”

פרופ’ וויין קפלן, סגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים: “הציבור לא תמיד ער למחקרים ולפיתוחים הטכנולוגיים בטכניון, ולכן אנו שמחים להנגיש זאת לכל המעוניין, ומה יותר טוב מלעשות זאת באווירה נינוחה, על כוס בירה ואוכל טוב”.

ההרצאה הבאה בסדרה תיערך ב-6.8 בפאב הכבשה השחורה, בית הסטודנט, הטכניון. פרטים נוספים בקרוב.