הטכניון במקום ה-85 ברשימת המוסדות האקדמיים הטובים בעולם

ובמקום ה-11 ברשימת האוניברסיטאות הטכנולוגיות המובילות בעולם

הטכניון דורג במקום ה-85 ברשימת 100 המוסדות האקדמיים המובילים בעולם. כך עולה ממדד שנחאי (ARWU) שהתפרסם הבוקר (חמישי, 15 באוגוסט). עוד עולה מהמדד כי הטכניון דורג במקום ה-11 מבין האוניברסיטאות הטכנולוגיות בעולם.מדד שנחאי הוא המדד המוביל בעולם לדירוג מוסדות להשכלה גבוהה, ומאז 2012 (למעט בשנת 2020) הוא מציב את הטכניון בהתמדה ברשימת ה-Top 100 של מדד שנחאי, בטווח הדירוגים שבין 69 ל-94.
“מיקומנו במדד שנחאי מצביע שוב ושוב על מיקומו של הטכניון בין האוניברסיטאות הטכנולוגיות הטובות בעולם,” אמר נשיא הטכניון פרופ’ אורי סיון. “הטכניון, כמו שאר האוניברסיטאות בישראל, מתמודד בזירה העולמית עם אוניברסיטאות ותיקות, גדולות ועשירות הרבה יותר, ומצליח בכך אפילו במדד הנוכחי המסכם את 2023, מהשנים הקשות ביותר שידענו. שלושה מוסדות אקדמיים ישראליים נכללים ברשימת 100 האוניברסיטאות המובילות בעולם, וזוהי תעודת מצוינות למדע ולאקדמיה הישראליים ומקור גאווה לכולנו.”
בשנה האחרונה גויסו לשירות מילואים כ-3,500 סטודנטים וחברי סגל מנהלי ואקדמי מהטכניון לתקופות ארוכות. “קבוצות המחקר פעלו בתנאים קשים לרבות מחסור בכוח אדם, אך למרות כל הקשיים לא סטינו לרגע מדרכנו,” אומר פרופ’ סיון.
“מיקומו של הטכניון במדד שנחאי ובמדדים אחרים אינו תכלית לכשעצמה, אבל זו בהחלט גאווה גדולה והזדמנות להתבונן בהישגים שרשם המוסד המפואר הזה מראשיתו. לטכניון יש כעת תפקיד חשוב בהתנעה מחדש של מדינת ישראל ובשיקום החברה הישראלית. זהו חלק מרכזי בשליחותנו הלאומית.” נשיא הטכניון הוסיף כי “מיקומו של הטכניון בדרוגים משקף את המאמצים המושקעים לאורך השנים בשידרוג תשתיות המחקר בטכניון ובשיפור התנאים העומדים לרשות החוקרים, בחיזוק שיתופי הפעולה המחקריים, בהקמת חזיתות המחקר הכלל-טכניוניות בתחומי בריאות האדם והקיימות ובעידוד הקשרים המחקריים עם התעשייה. כוחו והצלחתו של הטכניון טמונים במשאב האנושי המעולה המוביל את פריצות הדרך במחקר ובהוראה. זו תוצאה של עבודה מאומצת ומסורה של חברות וחברי הסגל האקדמי והסגל המנהלי, המשתלמים, דיקניות ודיקני הפקולטות, הדיקנים הכלל טכניוניים והנהלת הטכניון.”
מדד שנחאי, המתפרסם מאז שנת 2003, מדרג את רמת המחקר במוסדות האקדמיים בעולם על פי קריטריונים שונים, ובהם מספר הזוכים בפרסי נובל ופילדס מבין חוקרי ובוגרי המוסד, מספר המאמרים המדעיים שפורסמו בכתבי העת המובילים Nature ו-Science וביצועים מחקריים נוספים. הדירוג מקיף יותר מ-2,500 אוניברסיטאות והפרסום מציג את 1,000 המובילות. את הדירוג השנה פותחת אוניברסיטת הרווארד ואחריה סנטפורד ו-MIT.
לדירוג המלא: