שני סטודנטים מהטכניון זכו בדירוג גבוה בתחרות הבינלאומית במתמטיקה שנערכה בבולגריה

הישג נאה לטכניון ולמשלחת ישראל בתחרות הבינלאומית במתמטיקה שנערכה בשבוע שעבר: אופיר גורודצקי דורג במקום ה- 12 ושחר פפיני במקום ה- 25 מבין 305 משתתפים

הישג נוסף לטכניון בחיפה: בתחרות הבינלאומית למתמטיקה שהסתיימה בשבוע שעבר דורגה נבחרת ישראל במקום החמישי בעולם. בתחרות שנערכה בבולגריה השתתפו 305 מתמודדים ומבין שבעה חברי הנבחרת הישראלית שייצגו מוסדות להשכלה גבוהה בארץ, זכו שני נציגי הטכניון במקומות מכובדים: אופיר גורודצקי בן 19 מחיפה זכה במקום ה- 12 מבין 305 המתמודדים בתחרות ושחר פפיני, אף הוא סטודנט בטכניון,זכה במקום ה- 25 המכובד. השניים הקדימו מתמודדים מאוניברסיטאות יוקרתיות בעולם.

במהלך התחרות זכו הנציגים הישראליים בהישגים משמעותיים וקטפו 4 פרסים ראשונים,ו- 3 פרסים שניים, כאשר בסיכומה של התחרות הגיעה המשלחת הישראלית למקום ה- 5 בדירוג הנבחרות כשהיא עוברת את המשלחת האיראנית שנחשבת למצטיינת במתימטיקה.

אופיר גורודצקי שסיים את לימודי המתמטיקה בטכניון בשנה שעברה הוא בן 19, חייל ביחידה יוקרתית בצה”ל ומתכוון להמשיך בלימודי המתמטיקה בסתיו הקרוב. אביו, גרישה גורודצקי  בן למשפחת מסורבי עליה מאז שנות החמישים בעיר סמרה שעל גדות הוולגה ובקישינב סיפר כי בנו אופיר שנולד בישראל אוהב כל חייו מתמטיקה ורצונו לעסוק במקצוע גם בעתיד.

אופיר שחזר לבסיסו הצבאי מיד עם הנחיתה חזרה בישראל למד בבית הספר עירוני ה’ בחיפה ובמהלך שנות לימודיו בתיכון קפץ כיתה ונרשם ללימודי מתמטיקה באוניברסיטה הפתוחה. כעבור שנה עבר ללמוד בטכניון וסיים את התואר הראשון בשנה שעברה בציונים גבוהים שהקנו לו את התואר מצטיין נשיא ומצטיין דיקאן. בימים אלו אופיר לומד לתואר שני במתמטיקה.

גם שחר פפיני שדורג במקום ה- 25 בעולם משרת ביחידה היוקרתית. הוא עתודאי של הטכניון וחתום לשש שנות שירות. שחר, תושב חיפה בן 21, סיים את לימודי התואר הראשון במחשבים, מתמטיקה ופיסיקה .שחר סיפר עם חזרתו לישראל כי “האוירה בתחרות היתה טובה, לא עירבנו פוליטיקה במתמטיקה. התמקדנו בתחרות עצמה וזכינו להישג מעולה”.

לדבריו של שחר “בשנים האחרונות אנחנו זוכים להישגים יפים מאד, גם בשנה שעברה דורגנו במקום גבוה, ישראל נמצאת בצמרת המתמטיקה העולמית וכמו בשנה שעברה גם השנה הקדמנו את המשלחת האיראנית החזקה וגם נציגים של אוניברסיטאות בולטות בעולם”.