הסתיימו אירועי הקורטוריון בטכניון

74הסתיימו אירועי הקורטוריון (חבר הנאמנים) של הטכניון לשנת 2013, הם החלו במוצאי שבת בקבלת פנים חגיגית של נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא ואשתו לינה ב”בקתה ביער” בבית אורן, בהשתתפות בכירי הכלכלה והמשק הישראלי; מנכ”ל “מיקרוסופט” ישראל דני ימין, המשמש כיו”ר הוועד המנהל של הטכניון היה בין המשתתפים, כמו גם  היזם בוגר הטכניון יוסי ורדי.

בבוקר יום ב’ נטעו שני חתני פרס נובל, הפרופסורים דני שכטמן ואלווין רוט, עצים בשדרת כלות וחתני פרס נובל בגן לורי לוקיי בטכניון. פרופסור שכטמן מהפקולטה למדע והנדסה של חומרים בטכניון קיבל את הפרס בכימיה בשנת 2011 על גילוי הגביש הקוואזי-מחזורי ופרופסור רוט קיבל את הפרס בכלכלה בשנת 2012.

“הייתי בן חמש כשנטעתי את העץ הראשון שלי”, סיפר פרופסור שכטמן. “זה היה בגן בר אילן ברמת יצחק. העץ עדיין נמצא בגן. מאז, נטיעת עץ מלווה אצלי תמיד בתחושה של יצירה ושמחה על הפיכת ארצנו לירוקה”.

פרופסור רוט סיפר שהוא אמנם לא נטע עץ בהיותו בגן, אך תרם לקרן הקיימת לנטיעת עץ. “מאז אני מחפש את העץ הזה בביקורי בישראל”, אמר. נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, השיב לו שמעתה הוא יידע למצוא את העץ שלו, בשדרת כלות וחתני פרס נובל בטכניון.

בשעות הערב של יום שני התקיים באולם צ’רצ’יל בטכניון טקס הענקת תארי “דוקטור לשם כבוד”. בין המקבלים השנה פרופסור אלווין רוט, על תרומותיו החשובות לתחומים של תורת המשחקים, עיצוב שווקים וכלכלה ניסויית, אילן בירן יו”ר רפאל היוצא, אלישע ינאי נשיא ומנכ”ל מוטורולה ישראל לשעבר ובעל חברה משלו העוסקת בטכנולוגיה עילית, סטיבן אמרסון תורם לתכנית “תגלית”, המעורב בתכנית “Stand with us” להכשרת מנהיגים פרו ישראליים ב-40 מכללות בארצות הברית בניסיון לסייע להם לספק לעמיתיהם לספסל הלימודים מידע מדויק ואמין, חף מהשמצות על ישראל, יורם אלסטר, אלפרד בר, משה בלום, דניאל רוז ופרופסור ג’יסון שפייר.

בתמונה: נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא ומקבלי תואר דוקטור לשם כבוד לשנת 2013. צילום: שלמה שוהם, דוברות הטכניון